جشنواره نوآوری های برتر ایرانی با معرفی 36 نوآوری به کار خود پایان داد

جشنواره نوآوری های برتر ایرانی با معرفی 36 نوآوری به کار خود پایان داد

هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی در سال 1402 با معرفی 36 محصول برتر از شرکت‌های برگزیده در دانشگاه صنعتی شریف به کارخود پایان داد.

آیین اختتامیه هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی 1402 با حضور  دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و به میزبانی مرکز توسعه فناوری و نوآوری دانشگاه عصر روز دوشنبه 21 اسفندماه 1402 در سالن جابربن حیان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، پنل تخصصی با حضور دکترسید محمد موسوی معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت، دکتر محمد مجید فولادگر معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت و دکتر علی ملکی رئیس کمیته علمی برگزار شد که در آن به موضوع سیاست‌ گذاری نوآوری در صنعت پرداخته شد.

در ادامه این مراسم دکتر محمد صادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی طی سخنانی با موضوع سرمایه‌گذاری و نوآوری گفت: نوآوری مهم‌ترین و محوری‌ترین موضوع رقابت بین کشورها است و جایی رقابت معنا پیدا می‌کند که نوآوری ظهور کند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته کشورهای منطقه صرفا تک محصولی بودند افزود: امروزه اغلب کشورها به نوآوری با عنوان یک اصل و ضرورت اجتناب ناپذیر روی آورده‌اند و ظرفیت توسعه اقتصادی خود را به واسطه نوآوری بالا برده‌اند.

دکتر خیاطیان با اشاره به اهمیت نیروی کار انسانی به عنوان وجه اشتراک همه ارکان اقتصاد دانش بنیان گفت: ما ظرفیت خوبی در بحث نیروی انسانی نوآور و کارآمد در کشور داریم که لازم است به خوبی از این پتانسیل استفاده کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در ادامه گفت: دولت موظف است اقلیم مناسب نوآوری را در کشور فراهم کند و بر اساس گزارش‌های بین المللی خوشبختانه ایران وضعیت رو به بهبودی را در این زمینه داشته است.

وی در ادامه با اشاره به تصویب قانون اقتصاد دانش بنیان در سال 1389 در کشور گفت: خوشبختانه با بازنگری این قانون در یک دهه فعالیت سرانجام در سال 1401 قانون جهش دانش بنیان به تصویب رسید که این قانون با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری زمینه رشد و شکوفایی شرکت‌های بزرگ و کوچک در کشور شد.

در ادامه آیین اختتامیه هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی از 27 شرکت با 36 محصول برتر در حوزه نوآوری تقدیر شد.

در این مراسم از شرکت فولاد هرمزگان، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گوهر، کویر تایر، فولاد خوزستان، بیمه دی، پتروشیمی جم پیلن، پالایش و گاز بید بلند خلیج فارس، تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل، پلیمر آریا ساسول، ایران خوردرو خراسان، ساپکو، فجر انرژی خلیج فارس، پتروشیمی شیراز، بانک پاسارگاد، پتروشیمی جم، شرکت موتوژن، مجتمع مس شهر بابک، شرکت نوآوران لوتوس پیروزی، گروه صنعتی تراکتور سازی ایران، شرکت مگاموتور، خدمات هوشمند همراه لوتوس، پتروشمی اروند، نفت ایرونول، ایرانسل، بانک تجارت، داده ورزی سداد و ذوب اهن اصفهان، برای ارائه 36 محصول برتر و نوآور در سال 1402 با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

گفتنی است در حاشیه این رویداد برخی از شرکت‌های نوآور محصولات خود را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشتند.