معرفی محصولات نوآور سال ۱۳۹۷؛ در سومین جشنواره نوآوری محصول برتر ایرانی

معرفی محصولات نوآور سال ۱۳۹۷؛ در سومین جشنواره نوآوری محصول برتر ایرانی

به گزارش دبیرخانه؛ در سومین دوره جشنواره که به همت دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، از ۲۷ شرکت نوآور برتر در حوزه صنعت و کسب و کار قدردانی شد که از بین بیش از ۱۲۰ شرکت انتخاب شده اند.

صبح روز پنج شنبه ۲۷ دی ماه سال جاری، دانشگاه صنعتی شریف میزبان برگزاری این رویداد بزرگ بود. جشنواره نوآوری محصول با شناسایی، انتخاب و معرفی محصولات و خدمات نوآورانه شرکت‌ها به جامعه، زمینه انتخاب بهترین‌ها را فراهم آورده و با ایجاد جایگاه ویژه و انحصاری برای آن محصول، مزیت منحصربفردی را برای تداوم موفقیت‌های محصول در بازار ایجاد می‌کند.

در ابتدای این برنامه اسدی دبیر اجرایی جشنواره طی سخنانی ضمن ارایه گزارشی از جشنواره گفت: خوشبختانه امسال رشد خوبی را در جشنواره داشتیم که به لحاظ شناسایی محصولات نوآورانه نسبت به سال گذشته رشد دو برابری را شاهد بودیم.

productinnovation97-2

در ادامه دکتر ملکی دبیر علمی سومین جشنواره طی سخنانی با موضوع نوآوری محور تخصص گرایی هوشمند گفت: خوشبختانه دانشگاه صنعتی شریف بعد از پنجاه و اندی سال خدمت آموزشی و پژوهشی خود که محدود به چند دیوار حایل اطرفش بود، اخیرا فراتر رفته و به ناحیه نوآوری شریف مبدل گشته است و بسیاری از شرکت ها و موسسات در کنار این دانشگاه در حال فعالیت و همکاری با دانشگاه صنعتی شریف هستند.
وی افزود: این اتفاق مهم در بسیاری از دانشگاه های مهم دنیا نیز محقق شده و دانشگاه ها از فاز فعالیت صرف آموزشی و پژوهشی خارج شده اند و مبدا و منشا فعالیت های نوآورانه هستند.
وی پایداری صنعت و دانشگاه را در گرو تعاملات مثبت این دو خواند و افزود: ما به دنبال این هستیم این مهم را در دانشگاه صنعتی شریف بیش از پیش محقق سازیم.

در ادامه این برنامه ناطق رییس مرکز نوآوری محصول و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره طی سخنانی به موضوع اکوسیستم نوآوری در شرکت‌های بزرگ اشاره کرد و افزود: گاهی ایده‌های به ظاهر غیرعملی در کاغذ‌های مچاله شده و خط خطی به طرح‌های بزرگ و محصولات فناورانه تبدیل می‌شوند.

همچنین احمد اختیار زاده مسئول کمیته ارزیابی سومین جشنواره نوآوری محصول برتر ایرانی هدف اصلی جشنواره را معرفی نوآوری محصول به عنوان مصادیقی از توانمندی شرکت‌های داخلی در ارائه نوآوری‌ها به بازار دانست و گفت: اگر این باور در صنایع ما شکل بگیرد که می‌توانند نوآور باشند قطعاً جریانی به راه خواهد افتاد که برای صنعت و اقتصاد کشور مفید است.

productinnovation97-3

از برنامه های جانبی روز مراسم، نمایشگاه معرفی محصولات نوآور منتخب سال ۱۳۹۷ بود که در سالن جابرابن حیان دانشگاه صنعتی شریف تا انتهای مراسم دایر بود.

در پایان سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی از ۲۳ محصول برتر تقدیر شد و ۴ گواهینامه اهتمام به نوآوری نیز به شرکت های برتر اهدا گردید.