دستاورد جدید شرکت همراه اول با عنوان: جراحی رباتیک از راه دورمورد ارزیابی قرار گرفت

دستاورد جدید شرکت همراه اول با عنوان: جراحی رباتیک از راه دورمورد ارزیابی قرار گرفت

شركت ارتباطات سیار ایران(همراه اول)، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه کشور همواره در راستای تحقق اهداف چشم انداز خود و با توجه به فرآیندهای تصمیم گیری و ارزیابی موجود، توانسته اقدامات بسیار خوبی را به ثبت برساند.

روابط عمومی همراه اول در راستای برنامه راهبردی این اپراتور و با مأموریت تحقق رویای دیجیتال سعی داشته با برقراری ارتباطات دیجیتال رسانه‌ای، ارتباط خود را با مشترکان و رسانه‌ها  تقویت کرده و به صورت هوشمند دسترسی ذینفعان به اطلاعات و خدمات موردنیاز را فراهم کند.
هشتمین جلسه ارزیابی جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی که دیروز مورخ 7 دی ماه سال جاری در محل شرکت همراه اول برگزار شد، محصول جراحی رباتیک از راه دور این شرکت مورد ارزیابی قرار گرفت.
شرکت همراه اول با کمک یکی از شرکت های دانش بنیان توسعه دهنده تجهیزات پزشکی پیشرفته، برای توانست برای اولین بار در ایران و با استفاده از یک زیرساخت ارتباطی 5G بین دو بیمارستان سینا و امام خمینی جراحی روباتیک از راه دور را با موفقیت به ثبت برساند.

با استفاده از این شبکه این امکان فراهم می شود که جراح از یک بیمارستان و ربات از بیمارستان دیگر بصورت همزمان جراحی انجام دهند.

ضمناً شرکت دانش بنیانی که با شرکت همراه اول همکاری داشته است، موفق به طراحی، ساخت و بومی سازی فناوری ربات های جراحی رباتیک از راه دور شده و توانسته نسل جدیدی از این ربات ها را به تولید برساند، که علاوه بر اینکه این ربات ها توانسته اند به US Patent  دست پیدا کنند، رقیب اساسی شرکت های خارجی توسعه دهنده ربات هم محسوب می شوند.